Παρασκευή 9 Ιουνίου 2023

Ο αριθμός 7 για τους αρχαίους

Ο κόσμος είναι αριθμός (Πυθαγόρας)

The world is a number (Pythagoras)

Από την αρχαιότητα δεν υπάρχει λαός με φιλοσοφία η παράδοση, που να μην δίνει μεγάλη σημασία στους αριθμούς. Χαλδαίοι, Βαβυλώνιοι, Κινέζοι, Αιγύπτιοι, Εβραίοι, Έλληνες, Ρωμαίοι, Ίνκας και άλλοι λαοί χρησιμοποίησαν τους αριθμούς για να εκφράσουν τις κοσμογονικές τους αντιλήψεις. Μερικοί αριθμοί ωστόσο, όπως το 3, το 4, το 7 και το 9, προσέλκυσαν την ιδιαίτερη προσοχή των ανθρώπων. Τα φαινόμενα που παρατηρήθηκαν στη φύση, οι συμπτώσεις, οι συνδυασμοί, τα διάφορα περιστατικά, που συνδέθηκαν με τους αριθμούς αυτούς, έδωσαν αφορμή να αναπτυχθεί ένα είδος μυστηριακής λατρείας γύρω τους.

Οι δοξασίες αναφορικά με το τι σημαίνει ο αριθμός 7, κυριάρχησαν στους περισσότερους λαούς της αρχαιότητας και ο απόηχος τους φτάνει ως τις μέρες μας ερεθίζοντας το νου και του σημερινού ανθρώπου.

Ο αριθμός 7 θεωρείται ιερός και συμβολικός και κλείνει μέσα του μια δύναμη μυστηριακή. Δύσκολα κανείς μπορεί ν’ αναφέρει όλα τα πράγματα που περιλαμβάνονται σ’ αυτό το μυστηριώδη αριθμό, καθώς θα χρειαστεί ολόκληρο βιβλίο.

Μερικές εφαρμογές του αριθμού 7:

Ο αριθμός 7 έχει ξεχωριστή θέση και στην Παλαιά διαθήκη

7 οι ήμερες της Δημιουργίας του κόσμου
ημέρα – Το Φως
ημέρα – Ο Παράδεισος
ημέρα – Η Γη οι Θάλασσες και τα φυτά
ημέρα – Ο Ήλιος η Σελήνη και τα Αστέρια
ημέρα – Η Θαλάσσια ζωή και τα Πουλιά
ημέρα – Τα ζώα και ο Άνθρωπος
ημέρα – Ο ΘΕΟΣ αναπαύεται
Η 7η ημέρα της Δημιουργίας είναι αυτή της ανάπαυσης, της αργίας και συμβολίζει την ολοκλήρωση και την τελειότητα!

Ο αριθμός 7 χρησιμοποιείται στην Παλαιά Διαθήκη 70 φορές!

Το Πάσχα διαρκούσε 7 ημέρες. Ο Νώε έβαλε στην κιβωτό 7 ζεύγη ζώων και πτηνών, ενώ ο Κατακλυσμός άρχισε 7 μέρες μετά την είσοδο του Νώε στην κιβωτό. Την 7η μέρα μετά τον Κατακλυσμό έστειλε ο Νώε το περιστέρι έξω και 7 ημέρες και 7 νύκτες ταξίδεψε το περιστέρι μέχρι να επιστρέψει στην Κιβωτό.

Ο Φαραώ ονειρεύτηκε 7 παχιές και 7 ισχνές αγελάδες, καθώς και 7 καρποφόρα και 7 άκαρπα στάχια. Η λυχνία του Μωυσή ήταν επτάφωτη. Ο βασιλιάς Δαβίδ 7 φορές την ημέρα υμνούσε το Θεό και 7 πλεξίδες είχαν τα μαλλιά του Σαμψών, που του έδιναν τη δύναμή.Οι Αιγύπτιοι μέτρησαν μόνο 7 από τις διακλαδώσεις του Νείλου, 7 και οι βραχίονες των εκβολών του.
Στην Αρχαία Αίγυπτο ένα από τα πρώτα μετεωρολογικά συστήματα περιέγραφε 7 διαφορετικά κλίματα, χωρίζοντας τον κόσμο σε μετεωρολογικές ζώνες.

7 τα επίπεδα του Πύργου τής Βαβέλ. 7 έσχατες πληγές και το τέλος της Βαβυλώνας.

7 Τα σημάδια της αποκάλυψης για την δευτέρα παρουσία.

7 οι εκκλησίες της μικράς Ασίας που αναφέρονται για την 2παρουσία και έλαβαν τις 7 επιστολές – στην Έφεσο, στη Σμύρνη, στο Πέργαμο, στα Θυάτειρα, στις Σάρδεις, στη Φιλαδέλφεια και στη Λαοδίκεια.
7 οι Αρχάγγελοι, 7 άγγελοι με 7 σάλπιγγες με 7 φιάλες & 7 λιμοί, μετά την 6η σάλπιγγα έπεσαν 7 βροντές, και μια σπουδαία πόρνη που ιππεύει ένα επτακέφαλο κτήνος στο βιβλίο Αποκάλυψη.


Τα επτά κεφάλια ερμηνεύονται αργότερα στην ίδια την Αποκάλυψη ως επτά βουνά, όπου κάθεται η πόρνη Βαβυλώνα και τα βουνά ερμηνεύονται με τη σειρά τους ως οι “επτά βασιλείς”. Τα δέκα κέρατα ερμηνεύονται στην ίδια την Αποκάλυψη ως “δέκα βασιλείς”, οι οποίοι σε συμφωνία μεταξύ τους παραδίδουν την δύναμή τους στο θηρίο.
Μεταξύ άλλων εξαιτίας των επτά βουνών που θυμίζουν τους επτά λόφους της Ρώμης, ορισμένες ελεύθερες εκκλησίες ταυτίζουν την “πόρνη Βαβυλώνα” με το Βατικανό – Το αυτόνομο κράτος του Βατικανού ιδρύθηκε στις 7/7 του 1929.

Το σφαγμένο αρνί με τα 7 κέρατα και τα 7 μάτια στην Αποκάλυψη.

7 χρόνια απραγής όταν έρθει ο αντίχριστος
7 χρόνια ειρήνης και παύση πυρός σε όλα τα κράτη υπογράφει ο Αντίχριστος κατά τον Προφήτη Δανιήλ,

7 τα μυστήρια της ορθόδοξης Εκκλησίας (Θεία Ευχαριστία-Μετάληψη, Εξομολόγηση-Μετάνοια, Γάμος, Ευχέλαιο, Βάπτισμα, Χρίσμα, Ιεροσύνη),

Στο Ευχέλαιο ανάβονται 7 κεριά, 7 φορές μυρώνονται, 7 Απόστολοι και 7 Ευαγγέλια διαβάζονται.

7 είναι τα θαύματα του Χριστού κατά τον Ευαγγελιστή Ιωάννη,

7 οι κύριες αρετές (ταπεινότητα, ευσπλαχνία, αγνότητα, φιλαλληλία, επιείκεια, καλοσύνη, εργατικότητα),7 οι αρετές των χριστιανών Πίστη Ελπίδα Φιλανθρωπία Δικαιοσύνη Εγκράτεια Καρτερία Σωφροσύνη, ή (ταπείνωση, ελεημοσύνη, σωφροσύνη, νηστεία, αγάπη, μακροθυμία, προσευχή).

7 τα θανάσιμα αμαρτήματα σύμφωνα με την Καθολική Εκκλησία [υπερηφάνεια, φιλαργυρία, πορνεία, φθόνος, γαστριμαργία, θυμός, ακηδία (αμέλεια) ή (Αλαζονεία, Ζηλοφθονία, Οργή, Οκνηρία, Απληστία, Λαιμαργία, Λαγνεία)]. Στην «Επιστολή προς του Γαλάτες», ο Απόστολος Παύλος κατονομάζει αμαρτίες όπως η μοιχεία, η βρωμιά, η λαγνεία, η ειδωλολατρία, η μαγεία, η λιποταξία, οι αιρέσεις, η ζήλια και το μεθύσι, χωρίς όμως να τα χαρακτηρίζει ως «θανάσιμα αμαρτήματα». Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα δεν συμπεριλαμβάνονταν στα Ευαγγέλια ή στη Βίβλο.Η «λίστα» των αμαρτημάτων δημιουργήθηκε αργότερα, από τους πρώτους Χριστιανούς μελετητές για να ξεκαθαρίσουν στους πιστούς ποιοι ήταν οι ηθικοί κανόνες της θρησκείας.

7 οι λέξεις (λόγοι) ποὺ είπε στο Σταυρό ὁ Χριστός

Ο Ιησους είναι 77ος απόγονος στο Ευαγγέλιο του Λουκά

7φωτη λυχνία φώτιζε τὸ ἄδυτο τοῦ Ναοῦ τοῦ Σολομῶντα

7δωρος ἡ Χάρις τοῦ Ἁγίου Πνεύματος

70 σοφοὶ μετέφρασαν τὴν Ἁγία γραφή το 70 π.Χ.

7φωνος ἡ στοὰ στὴν Ἀρχαία Ὀλυμπία, ποὺ παρήγαγε 7πλή ἠχὼ

7 γιοὺς καὶ 7 κορίτσια εἶχε ἡ Νιόβη

70 μ.Χ. καταστράφηκε ἡ Ἱερουσαλὴμ

7 κυκλικὰ τείχη εἶχαν τὰ Ἐκβάτανα

7 ἐπάλληλα δωμάτια εἶχε ὁ πύργος τῆς πόλεως Βορσίππα τῆς Μεσοποταμίας, ἀφιερωμένα σὲ 7 θεούς.

7 πόλεις αποτελούν το Δελχί

7πύργιο λέγεται τὸ Κάστρο Θεσσαλονίκης

7 οι Οὐρανοὶ

Επίσης, 7 είναι οι ευχές που περιέχει το «Πάτερ ημών», 3 για το Θεό (αγιασθήτω το όνομά σου, ελθέτω η βασιλεία σου, γεννηθήτω το θέλημά σου) και 4 για τις ανάγκες του ανθρώπου (τον άρτον ημών δος, άφες τα οφειλήματα, μη εισενέγκεις εις πειρασμόν, ρύσαι από του πονηρού).

Το ιερόγλυφο του Χριστού, που είναι ο συνδυασμός Χ και Ρ, δείχνει το 7, γιατί στην αρχαία Ελλάδα ο αριθμός 600 παρασταινόταν με το γράμμα Χ και ο αριθμός 100 με το γράμμα Ρ. Έτσι Χ+Ρ=600+100=700. Αυτό το σύμβολο παρασταίνει το Χριστό στον Σταυρό.

Ο Σταυρός του Γολγοθά συμβολίζεται με έναν ξεδιπλωμένο Κύβο. Αν ανοίξουμε έναν Κύβο δημιουργείται ένας Σταυρός όπου κάθετα έχουμε 4 τετράγωνα και οριζόντια 3 τετράγωνα. Πάνω σε αυτές τις 6 πλευρές-τετράγωνα που συμβολίζονται και με το Χ=600 καρφώνεται το Ρ=100, το έβδομο στοιχείο, ο άνθρωπος (το Ρ δείχνει το σώμα του ανθρώπου με το κεφάλι) που μαζί με το Χ μας κάνει 700.

Ο αριθμός 7 εμφανίζεται στο πιο ιερό μέρος του ανθρώπινου σώματος, το κεφάλι. Σε αυτό υπάρχουν 7 οπές (2 μάτια, 2 αυτιά, 2 ρουθούνια, 1 στόμα).

Επίσης στο κυρίως μέρος του ανθρώπινου σώματος έχουμε ζευγάρια βασικών εσωτερικών οργάνων. Στο κεφάλι έχουμε δύο ημισφαίρια. Αμέσως πιο κάτω στο στήθος έχουμε 2 πνεύμονες. Αμέσως πιο κάτω έχουμε 2 νεφρά και μαζί με το μονό γεννητικό σύστημα δημιουργούν πάλι το 7 σχηματικά σε ένα ιερό “V”.

Τα πουλιά πετούν σε σχήμα [V] η σε σχήμα [Λ].
Στα Αραβικά το 7 είναι το σχήμα [V] και 8 το [Λ].


Για τους Πυθαγόρειους ο αριθμός 7 είναι «αμήτωρ», αφού δεν είναι γινόμενο παραγόντων. Ο αριθμός 7 είναι ο μοναδικός μονοψήφιος αριθμός που ΔΕΝ μπορεί να προκύψει από τον πολλαπλασιασμό ή την διαίρεση άλλων μονοψήφιων (της πρώτης δεκάδας).

7 γράμματα αποτελούν την λέξη “αριθμός”.

Ακόμη οι Πυθαγόρειοι θεωρούσαν το 7 ότι είναι το σύμβολο της τελειότητας, γιατί είναι άθροισμα του 3 και του 4, που εκφράζουν τα δύο τέλεια γεωμετρικά σχήματα, το ισόπλευρο τρίγωνο και το τετράγωνο.

Οι Πυθαγόρειοι θεωρούσαν ακόμα τον αριθμό 7 ως εικόνα και πρότυπο της τάξης και της αρμονίας στη φύση. Ήταν ο αριθμός που περιλάμβανε δύο φορές τον ιερό αριθμό τρία (σύμβολο της θείας τριάδας σε όλους τους λαούς, χριστιανικούς και παγανιστικούς), στην οποία προστίθεται το ένα ή αλλιώς η θεία μονάδα (3Χ2+1=7).

Οι Αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν το 7 ως μυστηριώδη αριθμό και για τις γεωμετρικές του ιδιότητες, επειδή 7 σημεία δεν μπορούν να δημιουργήσουν συμμετρία σε ένα κύκλο. 7 είναι οι βασικές αρχές για να τετραγωνίσεις έναν κύκλο. Επίσης ο αριθμός 7 συμβόλιζε για τους αρχαίους Έλληνες την τελειότητα και την αφθονία.

7 οι Έλληνες Σοφοί της Αρχαιότητας Θαλής ο Μιλήσιος Βίας ο Πριηνεύς Πιττακός ο Μυτιληναίος Σόλων ο Αθηναίος Κλεόβουλος ο Λίνδιος Χίλων ο Λακεδαιμόνιος Περίανδρος ο Κορίνθιος.

Τα 7 θαύματα του αρχαίου Κόσμου. Ο κολοσσός της Ρόδου, οι κρεμαστοί κήποι της Βαβυλώνας, η πυραμίδα του Χέοπος, ο φάρος της Αλεξάνδρειας, ο ναός της Αρτέμιδος στην Έφεσο , το άγαλμα του Δία στην Ολυμπία, το μαυσωλείο της Αλικαρνασσού.
Από αυτά τα 4 βρίσκονταν στην Αρχαία Ελλάδα και 3 εκτός. Οι αριθμοί 3 και 4 είχαν επίσης συμβολική σημασία για τους Έλληνες.

Οι Αρχαίοι Έλληνες χώριζαν τους ωκεανούς του κόσμου σε 7 θάλασσες (Το Αιγαίο, τη Μεσόγειο, την Αδριατική, τη Μαύρη, την Ερυθρά, την Κασπία και τον Περσικό Κόλπο).

7 τα μέταλλα που γνώριζαν στην Αρχαιότητα (Χρυσός, χαλκός, μόλυβδος, κασσίτερος, υδράργυρος, ασήμι, σίδηρος). Σε αυτά βασίστηκε η εξέλιξη του Πολιτισμού.

Οι 7 πλανήτες που ήταν γνωστοί στην αρχαιότητα ήταν οι: Ερμής, Αφροδίτη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ήλιος και Σελήνη.

Οι ελεύθερες τέχνες στην αρχαιότητα ήταν 7 (γραμματική, ρητορική, διαλεκτική, αριθμητική, γεωμετρία, μουσική, αστρονομία).

7 στρατηγοί εκστράτευσαν κατά της Θήβας στους «Επτά επί Θήβαις» του Αισχύλου (Άδραστος –Πολυνείκης – Τυδέας – Αμφίαραος – Καπανέας – Ιππομέδοντας – Παρθενοπαίος). 7 ήρωες υπερασπίστηκαν τις 7 πύλες της Θήβας (Ετεοκλής – Πολυφόντας – Μελάνιππος – Μεγαρέας – Ύπερος – Λασθένης – Άκτορας) .
Η τραγωδία του Αισχύλου Επτά επί Θήβας εξιστορεί την εκστρατεία των 7 Ελλήνων βασιλιάδων κατά τις Θήβας, της Πόλης των 7 Πηλών.

Σύμφωνα με τον Όμηρο, ο Απόλλωνας είχε 7 αγέλες βοδιών.
Η λύρα του Αρχαίου Θεού Απόλλωνα είχε 7 χορδές.
7 ήταν οἱ κύκνοι ποὺ πέταξαν 7 φορὲς γύρω ἀπὸ τὴν ἱερὴ νῆσο ὅταν γεννήθηκε ὁ θεός Απόλλωνας και 7 φορές επανέλαβαν το τραγούδι του. 7πηχο ανδριάντα του δώρισαν οι Αιγύπτιοι.

7 πόλεις διεκδικούσαν την καταγωγή του Ομήρου (Χίος, Σμύρνη, Κύμη, Κολοφών, Πύλος, Άργος, Αθήνα)

7 είναι οι Πλειάδες, Κόρες του Άτλαντα και της Πλειώνης, (Αλκυόνη, Μερόπη, Ηλέκτρα, Ταϋγέτη, Κελαινώ, Μαία, Αστερόπη), που αντιστοιχούν στα 7 ορατά άστρα του αστερισμού των Πλειάδων. 

Οι Έλληνες στα νεογέννητα έδιναν το όνομα την έβδομη μέρα. Όσο για τους Σπαρτιάτες, αυτοί θυσίαζαν κάθε έβδομη ημέρα του μήνα στον Θεό της μουσικής και του ήλιου.

Ο Οδυσσέας προτού επιστρέψει στην πατρίδα του στην Ιθάκη, έμεινε στο νησί της Καλυψώς 7 ολόκληρα χρόνια.

Στο μύθο του Θησέα 7 νέους και 7 νέες έστελναν για τροφή στο Μινώταυρο.

Ο Φιλοκτήτης εξέπλευσε με 7 πάνοπλα καράβια στην Τροία με σκοπό να υπερασπιστεί τους Έλληνες κατά τον Τρωικό πόλεμο.

Με 7διπλο βοδινό δέρμα ήταν φτιαγμένη η ασπίδα του Αίαντα στην Ιλιάδα.

Στην Αρχαία Σπάρτη η εκπαίδευση των αγοριών ξεκινούσε από την ηλικία των 7 ετών

7 είναι τα νησιά του Ιονίου πελάγους – Κέρκυρα, Κεφαλλονιά, Ζάκυνθος, Ιθάκη, Λευκάδα, Κύθηρα και Παξοί.

7 είναι οι Βυζαντινές μουσικές νότες (Πα, Βου, Γα, Δη, Κε, Ζω, Νη),
7 και οι νότες ή φθόγγοι του πενταγράμμου (οι ευρωπαικές) (ντο, ρε, μι, φα, σολ, λα, σι),

7 οι καλές τέχνες (ζωγραφική, γλυπτική, αρχιτεκτονική, ποίηση, χορός, μουσική και κινηματογράφος),

7 τα μέταλλα των αλχημιστών ( χρυσός, άργυρος, υδράργυρος, χαλκός, σίδηρος, κασσίτερος, μόλυβδος),

7 τα φωνήεντα της αλφαβήτου.

7 οι μέρες της εβδομάδας

7 τα κακά της μοίρας μας!.

Η Ρώμη χτίστηκε πάνω σε 7 λόφους όπως και η Κωνσταντινούπολη στην οποία  έχουν δοθεί 7 ονόματα (Βυζάντιο-Κωνσταντίνου Πόλη, Νέα Ρώμη, Αντωνία, Θησαυρός του Ισλάμ, Διαχωριστής του Κόσμου, Ινσταμπούλ και Κωνσταντινούπολη), πολιορκήθηκε από τους Μωαμεθανούς 7 φορές και αλώθηκε μετά από 7 εβδομάδες από τον έβδομο Σουλτάνο των Οσμανιδών.

7 τα επίπεδα της υπόγειας πόλης στο Κουσάντασι.

Στον 7ο μήνα της κύησης πρέπει να γεννηθεί το έμβρυο για να επιζήσει, στον 7ο μήνα ζωής βγάζει δόντια και στο 7ο έτος τα ανανεώνει. Σε επτάδες χώριζαν την ηλικία του ανθρώπου (ως 7 βρεφική, ως 14 παιδική, 21 εφηβική, 28 νεανική, 35 ωριμότητα, 42 ακμή κ.λ.π.), 7 είναι τα ανοίγματα της κεφαλής (2 μάτια, 2 αυτιά, 2 ρουθούνια, 1 στόμα), 7 τα σπλάχνα (στομάχι, καρδιά, σπλήνα, συκώτι, πνευμόνι και 2 νεφροί), 7 και οι αποκρίσεις του ανθρώπινου οργανισμού (δάκρυ, μύξα, σάλιο, σπέρμα, ούρα, κόπρανα και ιδρώτας).

Το λευκό φως διαχωρίζεται στα 7 βασικά χρώματα του ορατού οπτικού φάσματος.

Τα χρώματα του ουράνιου τόξου είναι7 (κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο, μπλε, μοβ, βιολετί). Υπάρχουν μάλιστα βάσιμες υποψίες ότι ο Νεύτων, που μίλησε πρώτη φορά για τα χρώματα, διέκρινε έξι χρώματα και πρόσθεσε το χρώμα indigo – βαθυγάλαζο, λουλακί – για να συμπληρωθεί ο «μαγικός» αριθμός επτά.

Οι προαναφερόμενες είναι μόνο ορισμένες από τις αναφορές για τον …. ιερό αριθμό 7, ο οποίος όπως φαίνεται «σημαδεύει» τη ζωή μας από την αρχαιότητα έως σήμερα με το δικό του ξεχωριστό τρόπο.


Για τους Ανατολικούς λαούς οι 7 πλανητικές σφαίρες αντιπροσωπεύονται από τους 7 κρίκους, που φορούν οι γυναίκες στα 7 μέρη του σώματος, που διακοσμούνται (κεφάλι, λαιμό, χέρια, πόδια, αυτιά, μύτη και μέση).

Οι αρχαίοι ανατολικοί λαοί πίστευαν ότι 7 ήταν οι μεγάλες θεότητες και 7 τα μεγάλα αστέρια. Οι Χαλδαίοι, Ασσύριοι, Βαβυλώνιοι, Φοίνικες, Ινδοί και Πέρσες μέτρησαν τους 7 πλανήτες, τα 7 άστρα της μεγάλης Άρκτου και τα 7 της μικρής Άρκτου. Κάθε φάση της Σελήνης διαρκεί 7 ημέρες.

Οι Μουσουλμάνοι οφείλουν να επισκέπτονται 7 φορές στη Μέκκα ,να κάνουν 7 γύρους γύρω ἀπὸ τὴν πέτρα τῆς Καάβας, νὰ θυσιάζουν 7 κριάρια, να προσεύχονται 7 φορές την ημέρα, νὰ προσκυνοῦν 7 φορὲς τοὺς τάφους τῶν συνεργατῶν τοῦ Μωάμεθ και δικαιούνται να έχουν 7 γυναίκες κατά το Κοράνι.

7 οι παράδεισοι του Ισλάμ Ασήμι Χρυσός Μαργαριτάρια Πλατίνα Ρουμπίνι Κόκκινα Πετράδια Θεϊκό φως

 

Για τους Εβραίους 7 μέρες κρατούσαν οι γιορτές της σκηνοπηγίας , 7 οι γιορτὲς τῶν ἀζύμων, 7 χρόνια διαρκούσε το Σαββατικό έτος και 7 τέτοια έτη αποτελούσαν το Ιωβηλαίο.

7 ιερείς με 7 σάλπιγγες γύριζαν γύρω από την Ιεριχώ για 7 μέρες και την 7η ημέρα έκαναν 7 φορές το γύρω των τειχών της πριν αυτά γκρεμιστούν.

7φωτη ήταν η ιερή λυχνία (μενόρα) των Εβραίων, την  μέρα από την γέννηση γινόταν η περιτομή των αγοριών, 7 φορές συγχωρούνταν τα αμαρτήματα, στο 7πλάσιο ο κλέφτης αποζημίωνε τον παθόντα. Το 7 ήταν το σύμβολο της αρτιότητας και της θείας ευλογίας και περιέχεται στο εθνικό τους σύμβολο.

 

Στην Κίνα το 7 θεωρείται τυχερός αριθμός, καθώς η προφορά της λέξης είναι ομόηχη με αυτή της «ζωής» αλλά και με της «έγερσης». Οι Κινέζοι πιστεύουν επίσης ότι αποτελεί σύμβολο συντροφικότητας και σύμπνοιας, οπότε εκλαμβάνεται ως ένα πολύ θετικό σημάδι σε μια σχέση.

Στην Κίνα πιστεύουν ότι η 7η μέρα του πρώτου φεγγαριού του έτους είναι τα γενέθλια της ανθρωπότητας.
Η κινέζικη φιλοσοφία θεωρεί 7 σημεία ως θεμελιώδη (αέρας, νερό, μέταλλο, αιθέρας, φωτιά, ξύλο και γη).


Το συμπαντικό, ιερό νούμερο 7

Η προτασσομένη δασεία στη λέξη ΕΠΤΑ, είναι ένδειξη ότι λείπει ένα γράμμα απο αυτή τη λέξη. Το γράμμα που λέιπει είναι αυτό το ΣΙΓΜΑ (Σ), όπου διατήρείται στις λατινογεννής λέξεις, απ’όπου έχουμε το Γαλλικό Sept…

Στο Λεξικό της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας του Σταματάκου, θα βρούμε ότι η λέξη ΣΕΠΤΑ, ΣΕΠΤΟΣ, σημαίνει ΣΕΒΑΣΤΟΣ. Στο “ΟΜΗΡΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ”, στη λέξη ΣΕΒΑΣΤΟΣ, ΣΕΒΑΣ, βρίσκουμε τα εξής:
1) Σέβας, Ευσέβεια, Αιδώς, Εντροπή πρός Θεούς & Ανθρώπους.
2) Θαύμα, Θαυμασμός, ‘Εκπληξις, Θαύμβος με κατέχει, Θαυμάζω.

Η ιερότητα του αριθμού αυτού, Επτά, την έχουμε αποκτήσει λόγο του ότι “ανήκουμε” στην ΕΒΔΟΜΗ ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΑΚΤΙΝΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΝΟΟΣ.

Ο Μέγας Νούς, σε αυτή την εκδήλωσή του, έφτιαξε 13 ΙΔΡΥΤΙΚΕΣ ΑΚΤΙΝΕΣ. Εμείς λοιπόν ανήκουμε στην 7η ακτίνα, άρα υποθέτω ότι σε εμάς ο Ιερός Πανάγιος Αριθμός που τα πάντα συνέχει είναι το 7.

Όλα αυτά συνδέονται με το σύστημα των 7 Σφαιρών μέσα στα οποία εξελίσσεται η ανθρώπινη Ψυχή-Μονάδα. Σε αυτό το σχήμα που μας αποκαλύπτει η Μπλαβάστκυ υπάρχουν αρχικά 2 Σφαίρες Φωτιάς, πιο κάτω 2 Σφαίρες Αέρα, πιο κάτω 2 Σφαίρες Νερού και πιο κάτω μια Σφαίρα Γης. Τα 4 στοιχεία βέβαια είναι σύμβολα καταστάσεων ύπαρξης και συνείδησης και όχι κυριολεκτικά τα φυσικά γήινα στοιχεία.

Αυτό το διάγραμμα της Μπλαβάτσκυ μπορεί να εφαρμοστεί στις 2 Επτάδες παραπάνω.
2 μάτια: Φωτιά
2 αυτιά: Αέρας (το μέσο μέσα από το οποίου φτάνει ο Ήχος)
2 ρουθούνια: Νερό (η υγροποίηση των χημικών στοιχείων στην μύτη μας κάνει να μπορούμε να μυρίσουμε , μια στεγνή μύτη χάνει την όσφρηση της)
1 στόμα: Γη (φαγητό, κατάποση)

2 εγκεφαλικά ημισφαίρια: Φωτιά (ηλεκτροχημική λειτουργία)
2 πνεύμονες: Αέρας
2 νεφρά: Νερό (καθαρίζει τα υγρά του οργανισμού)
1 γεννητικό σύστημα: Γη (αναπαραγωγή σωμάτων)

7 τσάκρας Σύμφωνα με την επιστήμη υπάρχουν 7 ενεργειακά πεδία στο ανθρώπινο σώμα και βρίσκονται κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης. (Τα 7 τσάκρα είναι τα επτά κέντρα στα οποία η ενέργεια ρέει μέσα από το σώμα).
Τα 7 Κέντρα Ενέργειας ή Τσάκρας, τα οποία συνδέονται με τους 7 βασικούς αδένες βρίσκονται σε μια νοητή ευθεία παράλληλη με τη σπονδυλική στήλη.

Το 1ο Κέντρο βρίσκεται περίπου στη βάση της σπονδυλικής στήλης και σχετίζεται με τις γονάδες.
Το 2ο Κέντρο βρίσκεται λίγο πάνω από τις γονάδες και σχετίζεται με τα κύτταρα Λέυντιγκ.
Το 3ο Κέντρο βρίσκεται στην περιοχή των νεφρών και σχετίζεται με τα επινεφρίδια.
Το 4ο Κέντρο βρίσκεται στη μέση του στήθους και σχετίζεται με το θύμο αδένα.
Το 5ο Κέντρο βρίσκεται στη βάση του λαιμού και σχετίζεται με το θυρεοειδή αδένα.
Το 6ο Κέντρο βρίσκεται περίπου στο μέσο του εγκεφάλου και σχετίζεται με τον αδένα της επίφυσης.
Το 7ο Κέντρο βρίσκεται ακριβώς κάτω από την επίφυση, ανάμεσα στα δύο μάτια, και σχετίζεται με τον αδένα της υπόφυσης.


Το μυαλό μας μπορεί να μετρήσει στιγμιαία και με ακρίβεια μέχρι και 7 αντικείμενα ακόμη και αν τα δούμε για ένα κλάσμα του δευτερολέπτου.

Οἱ Ἀλχημιστὲς στὸν ἀριθμὸ 7 διέβλεπαν μία μυστηριώδη σχέση μεταξὺ τῶν 7 πλανητῶν καὶ τῶν 7 μετάλλων – Ὁ ἥλιος στὸ χρυσό, Ἡ Σελήνη στὸν ἄργυρο, Ὁ Ζεὺς στὸ κασσίτερο, Ἡ Ἀφροδίτη στὸ χαλκό, Ὁ Κρόνος στὸ μόλυβδο, Ὁ Ἄρης στὸ σίδηρο, Ὁ Ἑρμῆς στὸν ὑδράργυρο.

7 οι ηλικίες του ανθρώπου κατά τον Σαίξπηρ
1)Ο Νήπιο
2)Ο Κλαψιάρης μαθητής
3)Ο Εραστής
4)Ο Φαντάρος
5)Ο Δικαστής
6)Ο Ανόητος Γέρος
7)Το ξεκούτιασμα και η απόλυτη λήθη

7 οι Ήπειροι Αφρική Ανταρκτική Ασία Αυστραλία Ευρώπη Βόρεια Αμερική Νότια Αμερική

7 οι αιτίες τις Ύπαρξης

7 ενδοκρινείς αδένες

7 είναι τα θαύματα του Χριστού κατά τον ευαγγελιστή Ιωάννη

7 είναι οι θεοί της Τύχης – Μπισαμόν – Νταϊκόκου- Εμπίσου – Φουκουροκούτζου – Τζουροτζίν – Χοτέι – Μπεντέν

7 φορές περιελήχθη ο Οφίων γύρω από το κοσμικό αβγό

Σε απεικονίσεις του Μίθρα εκπέμπονται 7 ακτίνες από το κεφάλι του

7 οι Ρίσι του Ινδουισμού

7 είναι ο αριθμός του Γιανγκ

7 εκπορεύσεις στην Καμπάλλα

7 πνεύματα προ του Θρόνου

Οι Άγγλοι ισχυρίζονται πως για να γίνεις λόρδος απαιτούνται 7 γενεές

7 ήταν οι σκορπιοί της Θεάς Ίσιδας ,

Οι γάτες είναι 7ψυχες

 
Ο κόσμος είναι αριθμός (Πυθαγόρας) 


 

Το (7) επτά στην αριθμολογία θεωρείται σαν το μυστικό κλειδί ανάμεσα στο μικρόκοσμο και μακρόκοσμο. Είναι ο αριθμός που φέρνει την εξισορρόπηση ανάμεσα στο σώμα και στο πνεύμα, πράγμα που έκανε ο Ιησούς Χριστός.
Θεωρείται σαν ο αριθμός της Κρίσης και των σωστών επιλογών στη ζωή.

Συμβολίζει τη βαθιά σοφία (θρησκεία, φιλοσοφία, αποκρυφισμό).
Στη «Γένεση» βλέπουμε ότι ο Θεός αναπαύτηκε την 7η μέρα.
Οι Χαλδαίοι τον αριθμό 7 τον θεωρούσαν ιερό, αλλά κάτω υπό ορισμένες συνθήκες μπορούσε να γίνει καταστροφικός. 

 


Οι Πυθαγόρειοι αναφέρουν ότι το 7 ονομάστηκε έτσι από το ελληνικό ρήμα Σεβω, δηλαδή σέβομαι.

Επίσης, υπάρχει και η εκδοχή ότι προήλθε από την Εβραϊκή λέξη shbo που σημαίνει ικανοποιημένος, άφθονος.
Το 7 το αποκαλούσαν και «φωνή» καθώς υπάρχουν επτά τόνοι σε κάθε ανθρώπινη και ενόργανη φωνή που εκπορεύονται από τους επτά πλανήτες (Ήλιο, Σελήνη, Ερμή, Αφροδίτη, Άρης, Δίας, Κρόνος) σχηματίζοντας τη μουσική κλίμακα των επτά σφαιρών.
Η ιδέα του μυστηρίου και της μαγείας που περιβάλλει το 7 συνδέεται και με το γεγονός ότι ρυθμίζει ένα μεγάλο μέρος από τους πιο σημαντικούς ζωτικούς κύκλους στη Γη.

 

Άλλες παρατηρήσεις που έχουν γίνει με τον αριθμό 7 είναι η επίδραση των επταδικών κύκλων στη φυσική ζωή του ανθρώπου. 
* Το ανθρώπινο σώμα κάθε 7 χρόνια ανανεώνει όλα του τα κύτταρα
* Στα πρώτα 7 χρόνια ολοκληρώνεται η οδοντοφυΐα
* Στα 14 = (7x2) το παιδί είναι πλέον ικανό για γόνιμη εκσπερμάτωση
* Στα 21 = (7x3) μεγαλώνουν τα γένια
* Στα 28 = (7x4) η ισχύς φτάνει στο αποκορύφωμα της
Στα 35 = (7x5) εποχή της οικογένειας
* Στα 42 = (7x6) η νοημοσύνη φτάνει στο μεσουράνημα της
* Στα 49 = (7x7) ωριμάζει η λογική
* Στα 56 = (7x8) η τελείωση της διάνοιας και της λογικής
* Στα 63 = (7x9) υποχωρούν τα πάθη και υπερισχύει η δικαιοσύνη
* Στα 70 = (7x10) αρχίζει το τέλος της γήινης δράσης

Η Σχολή του Πυθαγόρα θεωρείται το πρώτο Πανεπιστήμιο του κόσμου. Από την εποχή του Πλάτωνα μέχρι σήμερα, ομόφωνη είναι η γνώμη ότι η συμβολή του ήταν αποφασιστική για την ανάπτυξη των Μαθηματικών και της Μουσικής.

Ο Jean Mallinger, ο οποίος ασχολήθηκε πολύ με την Πυθαγόρεια Αριθμολογία, την συνοψίζει στα εξής:

• Ο αριθμός είναι το κλειδί του κόσμου. Εκδηλώνει την ενεργή παρουσία του σε κάθε πράγμα διότι όλα είναι σε κίνηση, κάθε κίνηση υπόκειται σε ένα νόμο και μια τάξη, των οποίων ο αριθμός είναι η έκφραση. Όλη η φύση υπακούει σε μια τάξη, επομένως και ο άνθρωπος, ως μικρόκοσμος, υπόκειται στην τάξη αυτή και τη δύναμη του αριθμού.

• Τα πάντα δύνανται να αναχθούν σ’ έναν αριθμό είτε είναι συγκεκριμένα είτε αφηρημένα, υλικά, νοητικά.

• Το Ένα είναι ο παγκόσμιος πατέρας, η αρχή παντός αριθμού και κάθε αριθμήσεως.

• Κάθε Φυσικός που μελετάει τη φύση είναι ένας Μαθηματικός.

Με όλα αυτά που αναφέραμε δεν θέλουμε να πούμε πως τα πάντα γίνονται από τους αριθμούς, δηλαδή ότι οι αριθμοί είναι δημιουργικές ουσίες, αλλά όλα δημιουργούνται βάσει αριθμητικών αναλογιών και αρμονικών κανόνων.

Θα προσπαθήσουμε να «μπούμε στο μυαλό» των Πυθαγορείων μελετώντας τις ιδέες τους, καθώς και την ονοματολογία που χρησιμοποιούσαν για κάποιους αριθμούς.

Μια σημαντική διδασκαλία τους αφορούσε τους λεγόμενους «πρώτους» αριθμούς. Οι πρώτοι αριθμοί είναι αυτοί που διαιρούνται μόνο με τον εαυτό τους, δίνοντας ως αποτέλεσμα τη μονάδα, π.χ. οι αριθμοί 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17 κλπ. Αντίθετα οι αριθμοί που δεν είναι πρώτοι, διαιρούνται τουλάχιστον από έναν άλλο αριθμό, εκτός του εαυτού τους και της μονάδας, π.χ. το 9 που διαιρείται με το 3.

Την ονομασία αυτή την έδωσαν οι Πυθαγόρειοι, κάτι που δείχνει ένα μέρος από τη μυστική τους φιλοσοφία. Κάθε φυσικός αριθμός μπορεί να γραφτεί ως γινόμενο πρώτων αριθμών. Αυτοί οι πρώτοι αριθμοί συμβολίζουν, θα λέγαμε, τις πρώτες αρχές, τις βάσεις των όντων. Αφού κάθε αριθμός μπορεί να διατυπωθεί ως γινόμενο (δηλαδή «γέννημα») των πρώτων αριθμών, οι πρώτοι αριθμοί στέκονται ακριβώς πάνω από τη μονάδα, στην ιεραρχία των όντων. Θα λέγαμε, ότι είναι οι πρώτοι «θεοί» (που αλλιώς ονομάζονται και «Ενάδες», ως όψεις του Ενός) οι οποίοι με τη γόνιμη σχέση τους (γινόμενο), γεννούν τα υπόλοιπα όντα. Τα «γεννήματά» τους έχουν διάφορα επίπεδα σύνθεσης, αφού είναι το γινόμενο του 2 και του 3. Ο αριθμός 12 ανήκει σ’ ένα δεύτερο επίπεδο πολυπλοκότητας, αφού είναι το γινόμενο 2*2*3.


Κατά κάποιο τρόπο οι πρώτοι αριθμοί δείχνουν τις διαστάσεις των όντων. Ο συνδυασμός των πρώτων αριθμών γίνεται μέσω της καθετότητας, η οποία δείχνει και τις σχέσεις γονιμότητας. Έτσι κάθε αριθμός σχετίζεται κάθετα-ορθά με τον άλλον. Για παράδειγμα, ο αριθμός 6 είναι αριθμός εμβαδού, γιατί σχηματίζεται από το γινόμενο του 2 επί του 3. Κατ’ αυτόν τον τρόπο έχουμε αριθμούς ν διαστάσεων εφόσον και οι πρώτοι αριθμοί είναι άπειροι, γεγονός που είναι ασύλληπτο για τη σημερινή ανθρώπινη φαντασία (που είναι περιορισμένη στην τρισδιάστατη γεωμετρία) και μπορεί να μελετηθεί μόνο μέσω των καθαρών μαθηματικών.

Σημαντική επίσης είναι η διδασκαλία των Πυθαγορείων για τους «τέλειους» αριθμούς. Τέλειος ονομάζεται ο αριθμός που το άθροισμα των διαιρετών του μας δίνει αυτόν τον ίδιο τον αριθμό, π.χ. ο αριθμός 6 έχει διαιρέτες τους 1, 2 και 3 και το άθροισμα αυτών μας δίνει πάλι τον 6. Άλλοι τέλειοι αριθμοί είναι οι 28, 496 κλπ.

Γιατί οι Πυθαγόρειοι ονόμαζαν αυτούς τους αριθμούς τέλειους; Όπως είδαμε και πιο πριν, κάθε σύνθετος αριθμός σπάει σε μέρη, σε διαιρέτες, στους εν δυνάμει γονείς του. Όταν ένας αριθμός είναι ο ίδιος με το άθροισμα των διαιρετών του, των «γονέων» του, τότε είναι τέλειος. Στη νεοπλατωνική  φιλοσοφία, τέλειο είναι αυτό που επιστρέφει στον εαυτό του. Δηλαδή, κάθε αριθμός έχει μια σκιά – προβολή στον κατώτερο κόσμο, ως άθροισμα των διαιρετών του. Αν αυτό το άθροισμα επιστρέφει στον ίδιο τον αριθμό, τότε αυτός ο αριθμός μπορεί να επιστρέφει στον εαυτό του και άρα θεωρείται τέλειος.

Στον ίδιο τον Πυθαγόρα αποδίδεται ακόμα η ανακάλυψη των «ασύμμετρων» αριθμών. Αυτή προήλθε από τη σχέση η οποία υπάρχει μεταξύ της διαγωνίου ενός τετραγώνου και της πλευράς του. 

Ακόμη, πολλές προτάσεις, θεωρήματα και πορίσματα που χρησιμοποιούν σήμερα οι επιστήμονες οφείλονται στην έρευνα των Πυθαγορείων και στις ανακαλύψεις τους.

Το πρόβλημα του Fibonacci, σαν παράδειγμα, που σχετίζεται με τον αριθμό της χρυσής τομής του Πυθαγόρα. Η χρυσή τομή ή αριθμός φ, χρησιμοποιείται από παλιά ως κανόνας Ομορφιάς στις αναλογίες των αγαλμάτων, των ναών και στις αποστάσεις μεταξύ τους. Για παράδειγμα, η απόσταση μεταξύ των Θηβών και της Χαλκίδας και εκείνη της Χαλκίδας με το Αμφιαράειο είναι 162 πόδια: το εκατονταπλάσιο της αξίας του αριθμού φ = 1,62…


Ο Πυθαγόρας θεωρείται επίσης ιδρυτής της μουσικής επιστήμης, της οποίας το μαθηματικό μέρος ονομάζει «Αρμονική». Είναι ο πρώτος που μιλάει για τη σφαιρικότητα της γης και λέει ότι αυτή αποτελεί μέρος ενός συστήματος ομόκεντρων ουράνιων σφαιρών, που οι αποστάσεις μεταξύ τους ρυθμίζονται με μουσικά διαστήματα: πρόκειται για την «Αρμονία των Σφαιρών». Για τον Πυθαγόρα η μουσική ήταν ένα από τα τμήματα της θεϊκής επιστήμης των Μαθηματικών και οι αρμονίες της ελέγχονταν από τις μαθηματικές αναλογίες. Άλλωστε, οι Πυθαγόρειοι διακήρυτταν ότι τα μαθηματικά δείχνουν την ακριβή μέθοδο με την οποία ο θεός δημιούργησε το σύμπαν και το διατηρεί. Ο Πυθαγόρας χώρισε τα μέρη της Δημιουργίας σε σφαίρες. Σε καθεμιά από αυτές απέδωσε έναν τόνο, ένα αρμονικό διάλειμμα, ένα χρώμα, έναν αριθμό και μια μορφή. Για να αποδείξει την ακρίβεια των συμπερασμάτων του αντιστοίχισε τις σφαίρες αυτές με τα διάφορα επίπεδα του πνεύματος και της ύλης, που κλιμακώνονταν από την πιο αφηρημένη λογική δομή, μέχρι το πιο συμπαγές γεωμετρικό στερεό. Εφάρμοσε τον νεο ανακαλυφθέντα νόμο των αρμονικών διαλειμμάτων σε όλα τα φαινόμενα της φύσης, δείχνοντας την αρμονική σχέση των πλανητών αστερισμών μεταξύ τους.


Αν θελήσουμε να δούμε τώρα τους απλούς αριθμούς κάπως διαφορετικά, από μεταφυσική άποψη, σύμφωνα πάντα με τις διδασκαλίες των Πυθαγορείων, θα διαπιστώσουμε ότι:

ΜΗΔΕΝ: είναι το απόλυτο Εν, η αρχή των πάντων, ο άγνωστος θεός, η πρωταρχική αιτία, είναι μέσα σε όλα και πουθενά, είναι η κατάσταση της ύπαρξης πριν τη μονάδα, δυάδα και τριάδα, δηλαδή πριν από κάθε ύπαρξη, διαφοροποίηση και αρίθμηση.

ΕΝΑ: θεωρείται η αρχή όλων των αριθμών και συνεπώς περικλείει τις αρετές όλων. Είναι ο πρώτος αριθμός από τον οποίο προέρχονται οι άλλοι άπειροι αριθμοί. Είναι η εικόνα της οικουμενικής αρχής, ο κύκλος που αποκτά κέντρο. Εδώ δημιουργείται η πρώτη όψη του χρόνου.

ΔΥΟ: φανερώνει διαχωρισμό, διάσταση. Είναι το ουσιαστικό «είναι» της φύσης, από την οποία δημιουργήθηκε το παν στον κόσμο. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η εκδήλωση των πάντων στον κόσμο προέρχεται από την ένωση της μονάδας και της δυάδας, του αρσενικού και του θηλυκού, του πέρατος και του άπειρου.

ΤΡΙΑ: είναι οι 3 όψεις ενός όλου, όπως Ενέργεια (μονάδα), Αντίσταση (δυάδα) και κίνηση (τριάδα), δηλαδή Ενέργεια, Ύλη, Ζωή ή Αρχή, Μέσον, Τέλος. Εκφράζει την οργάνωση χωρίς την οποία καμία δραστηριότητα δεν είναι δυνατή. Αποτελεί την προφανή διατύπωση της ισορροπίας δύο αντιθέτων με τη βοήθεια ενός τρίτου όρου, ενδιάμεσου.

ΤΕΣΣΕΡΑ: έχει απεριόριστη σημασία για τους Πυθαγορείους, λόγω του ότι το άθροισμα των τεσσάρων πρώτων αριθμών παράγει το 10 ( 1+2+3+4=10), το οποίο αθροιζόμενο θεοσοφικώς (1+0=1) αποδίδει την αρχική μονάδα που συμβολίζει την επάνοδο της όλης ανάπτυξης μέχρι το φυσικό επίπεδο και της ανακύκλωσης στην πρωταρχική μονάδα. Το πρώτο στερεό σχήμα, το τετράεδρο, που αντιστοιχεί στο 4 (γιατί το σημείο αναλογεί προς τη μονάδα, η ευθεία προς τη δυάδα, η επιφάνεια προς την τριάδα, το στερεό προς την τετράδα) έχει βάση το 3 και κορυφή το 1. Άρα είναι ο δημιουργός των πάντων, συμβολίζει τη φάση εκείνη της δημιουργίας κατά την οποία εκδηλώθηκε η Ύλη και σχηματίστηκαν τα στερεά σώματα.

ΠΕΝΤΕ: περιλαμβάνει τους αρχετυπικούς αριθμούς, το 2, τον πρώτο άρτιο, και το 3, τον πρώτο περιττό, γι’ αυτό και καλείται «γάμος». Οι Πυθαγόρειοι απέδωσαν στο 5 την έννοια της αφιλονικίας, διότι τα πρωταρχικώς ανόμοια δύο είδη αριθμού, το άρτιο και το περιττό συμφιλιώθηκαν και γέννησαν το 5. Το 5 είναι το κέντρο της δεκάδας, συμβολίζεται με το πεντάκτινο αστέρι, σύμβολο του δημιουργικού έρωτα, του κάλλους, της αρμονίας, της υγείας.

ΕΞΙ: εικονίζει τη φάση της δημιουργίας όπου εμφανίζονται τα έμψυχα όντα. Είναι ο πρώτος τέλειος αριθμός. Παράγεται από τον πολλαπλασιασμό του πρώτου άρτιου (2) και του πρώτου περιττού (3), σε αντίθεση με το 5 που παράγεται από την πρόσθεση των αντίστοιχων αριθμών και διαιρείται ακριβώς σε δύο ίσα σκέλη (3+3=6), εξ ου και το σύμβολο του ζυγού, ως έννοια ισορροπίας. Έχει να κάνει με τον κόσμο της Ψυχής, σαν ενδιάμεσος μεταξύ του νου και του σώματος, τους οποίους και εναρμονίζει.

 

ΕΠΤΑ: θεωρείται παρθένος, χωρίς μητέρα και πατέρα, έχει κατά δευτερεύοντα λόγο την αξία της μονάδας, γιατί δεν γεννιέται από άλλο αριθμό εκτός της δεκάδας, όπως συμβαίνει με τους υπόλοιπους. Οι Πυθαγόρειοι θέτουν σε αναλογία την επτάδα με το Ον το προικισμένο με νου. Διότι το 7 οδηγεί τις  περιόδους σε τελείωση και τις επαναφέρει στο σημείο εκκίνησής τους. 

Επίσης υποστήριζαν ότι η επτάδα βάζει σε τάξη τον κόσμο και αυτό μπορεί κανείς να το δει και με ένα λεξαριθμικό παράδειγμα (συσχέτιση και μετατροπή των λέξεων σε αριθμούς και αντίστροφα, με βάση την αρχαία ελληνική αρίθμηση, που χρησιμοποιούσε γράμματα της αλφαβήτου):

Στην αρχή ήταν ο κόσμος σε ΑΤΑΞΊΑ.

ΑΤΑΞΊΑ = 373 = ΛΟΓΟΣ (εν αρχή ήταν ο λόγος).

ΑΤΑΞΊΑ: (Α=1 + Τ=300 + Α=1 + Ξ=60 + Ι=10 + Α=1) = 373

ΛΟΓΟΣ:  (Λ=30 + Ο=70 + Γ=3 + Ο=70 + Σ=200) = 373

Για να μπει σε τάξη πρέπει να εφαρμόσουμε ΔΙΑΤΑΞΗ

ΔΙΑΤΑΞΙΣ = 586 = ΕΠΤΑΣ

(Δ=4 + Ι=10 + Α=1 + Τ=300 + Α=1 + Ξ=60 + Ι=10 + Σ=200) = 586

(Ε=5 + Π=80 + Τα=300 + Α=1 + Σ=200)= 586

Έτσι από την αταξία με τη νέα διάταξη το σύμπαν έρχεται σε ΕΥΤΑΞΙΑ

ΕΥΤΑΞΊΑ = 777

(Ε=5 + Υ=400 + Τ=300 + Α=1 + Ξ=60 + Ι=10 + Α=1) = 777

ΟΚΤΩ: συγγενεύει με το 2 αφού είναι ο κύβος του (2*2*2=8). 

Περνώντας την έβδομη φάση της δημιουργίας, κατά την οποία τα όντα ανέπτυξαν νόηση, στην όγδοη φάση εκδηλώνουν συναισθήματα και σχέσεις μεταξύ τους και επιφέρουν έτσι την ψυχική εξέλιξη του όντος.

ΕΝΝΕΑ: είναι η επάνοδος κάθε εκδήλωσης στη μονάδα, στον πατέρα, δηλαδή η τελική αποκατάσταση των πάντων. Με το 9 κλείνει ο πρώτος κύκλος και αρχίζει ο νέος κύκλος.

ΔΕΚΑ: αρχίζει νέα φάση, νέος κύκλος της παγκόσμιας εκδήλωσης.


Όπως έλεγαν και οι Πυθαγόρειοι λοιπόν, οι αριθμοί δεν αποτελούν μια απλή αριθμητική οικογένεια, αλλά είναι ένας ολόκληρος κόσμος αντανάκλασης μεταφυσικών εννοιών και οντοτήτων, βάσει των οποίων μπορεί να αποκαλυφθεί η σύσταση του Κόσμου.

 

 

Πηγές:

https://www.dogma.gr/diafora/o-arithmos-7-ieros-kai-symvolikos-polychrisimopoiimenos/24282/

https://www.yiotakalogera.gr/magazino/127-apokrifi-epistiki-arithmon

https://www.academia.edu/40973666/ΠΕΡΙ_ΤΟΥ_ΙΕΡΟΥ_ΑΡΙΘΜΟΥ_7

https://www.nea-acropoli-athens.gr/arthra/esoterismos/823-pithagoria-arithmologia

https://antikleidi.com/2015/02/08/aritmoi-pithagoras/

https://ckastamonitis.com/2017/11/17/pythagoras-o-symvolismos-ton-arithmon/

https://eptakleidia.wordpress.com/2010/08/08/iero7/

https://el.wikipedia.org/wiki/7_(αριθμός)

https://el.wikipedia.org/wiki/Τετρακτύς

https://t-logo.blogspot.com/2014/01/blog-post.html

https://www.slideshare.net/NikitasVougiouklis/ss-45790340

https://ckastamonitis.com/2017/11/17/pythagoras-o-symvolismos-ton-arithmon/